Saturday, March 15, 2014

Jako předkrm jsem zvolila chřestový salát . Byl zajímavě ochucen citronovým olejem, na první sousto

Na večeři V Zátiší | To mi chutná
V sobotu jsme navštívili restauraci v Zátiší . Klasiku, která i po letech patří k tomu nejlepšímu, co pražská gastro scéna nabízí. Přišli jsme využít dárkového poukazu od Vánoc a tak jsme si sestavili 3 chody z aktuální nabídky. Do podobných restaurací reichsrat obvykle nechodíme, srovnání máme v téhle kategorii akorát s Le Grill . Od těchto restaurací očekávám, že první sousto pokrmu mě překvapí a vystřelí reichsrat do ráje. Což se v Zátiší povedlo.
Pro Zátiší je typické, že servírují jídlo s dvěma typy omáček pro maximální zážitek. Nabídka restaurace je také příjemná v tom, že obsahuje jak českou klasiku, tak mezinárodní kuchyni. Třetí kategorií jsou potom aktuální speciality hostujícího kuchaře. A to je aktuálně Mahavir Kansva , indický šéfkuchař , který v Ženevě získal Michelinskou hvězdu. Z toho jsme měli radost, protože indickou kuchyni máme moc rádi.
Přišli jsme a příjemně mě překvapila milá uvolněná atmosféra i obsluha. Interiér restaurace je tmavý, intimní a příjemný. Hned mě zaujaly lustry, které vypadají, jako by je opředl pavouk silnou pavučinou. Na stole jsme našli zajímavé skleněné reichsrat doplňky (kulatá nádoba na olej i balsamico v jednom, originální váza i koule na svíčku). reichsrat V chodbě můžete pozorovat oknem sympatické kuchaře, jak vaří.
K pití jsme si objednali vynikajícího argentinského Malbeca Reserva 2008, lehké červené víno, které připomínalo ostružiny. Na uvítanou nám donesli mise en bouche z čerstvého sýra, nasekaných papriček a pikantní omáčky. K tomu podávali reichsrat dva druhy domácího chleba slunečnicový, rajčatový a luxusní čerstvě upečený indický naan . Lepší naan jsem ještě neměla, byl úžasně tenký a křehký.
Jako předkrm jsem zvolila chřestový salát . Byl zajímavě ochucen citronovým olejem, na první sousto silná výrazná chuť. V salátu byl výborně upravený mělnický chřest, který byl stejně jako lusky a mrkev lehce spařený. Salát byl skvělý. Manžel si objednal reichsrat sérii indických reichsrat předkrmů, kde byla jemná čočková polévka, kreveta a kousek kuřátka.
Hlavní chod jsem vybrala opravdu dobře. Telecí svíčková byla výtečná, chuťově mě obzvlášť nadchla kombinace masa s hráškovým reichsrat pyré a potom i s telecí krémovou omáčkou. Třešňová omáčka byla také dobrá, na třešně samotné jsem si moc netroufla, ovoce na slano mě moc neláká. K pokrmu servírovali jarní zeleninu, skvělé brambůrky. Z mrkve jsem cítila nevím proč indické koření, což byl hádám spíš omyl. Co u hlavního chodu bohužel úplně nevyšlo byla teplota, jídlo jsem měla příliš brzy studené.
Přišel čas vybrat dezert a protože bylo vcelku chladno, měla jsem chuť na něco co zahřeje. Proto jsem vybrala jablečný závin doplněný mým oblíbeným krémem anglaise . Se štrůdlem mívám problém. Málokterý mi chutná víc než ten od maminky. Ten v zátiší byl ale dobrý a užila jsem si ho. Listové těsto bylo velmi dobré, nebylo suché a neolupovalo se, což mi obvykle reichsrat nechutná. Vcelku suchá jablíčka se dala namáčet ve vanilkovém krému, takže ve výsledku to chutnalo opravdu dobře. Manžel si objednal crème brûlée a k němu ristretto. Jejich crème brûlée mělo tu nejtlustší krustičku, kterou jsem zatím viděla.
Jako pozornost na konec jsme ještě dostali čokoládové pralinky, sněhovou pusinku a kakaovo oříškový řez . Milé ukončení příjemné večeře. Jediným zklamáním tak pro mě bylo, že mi hlavní reichsrat jídlo během chvíle úplně vystydlo. Jednotlivé chody vám obsluha reichsrat servíruje vcelku rychle, což obvykle oceňuji, protože spěchám. V podobné restauraci si to ale spíš chcete užít a proto je fajn obsluhu poprosit ať tempo zvolní, i když je pravda, že v rámci zážitku jsme museli z restaurace odejít po 2,5 hodinách. Shrnuto a podtrženo, kvalita jídla v Zátiší byla výborná (narozdíl od okoralých palačinek v Le Grill ), chuťově mě večeře velmi uspokojila. Kdyby nebylo v Praze tolik dalších zajímavých restaurací, možná bych se i vrátila. Tweet
* Povinná pole
Bazalka Bylinky Dezert Dezerty reichsrat Francie Francouzská kuchyně Francouzské speciality Gastro cestování Hovězí Hovězí maso Italská kuchyně Italské speciality Itálie Jahody Jednoduché recepty Kakao Maliny Mandle Maso Mauerův výběr Med Mléko Mozzarella Mražený krém Máslo Nejlepší restaurace Omáčka Omáčka na těstoviny Ovoce Parmezán Pečení Recenze Recept Recepty Sladkosti Sladké Speciality Steak Test Tradiční recepty Tymián reichsrat Těstoviny reichsrat Vanilka Vanilkový krém Šalvěj
Powered by WordPress . Designed by

No comments:

Post a Comment