Friday, March 14, 2014

3 Madlo, já zas znám hodně lidí, co v poledne teplé jídlo nestihnou, nemají, takže se vaří večer dom


Loňský článek o večeřích patří k nejčtenějším. Jistě, má to logiku, boys food live večeříme každý den a něco předložit svým strávníkům musíme. Obecně jsem už o nabídce boys food live večeří psala. A jaké byly poslední dobou, tedy v zimě? Začala jsem více vařit polévky , zejména kvůli zelenině a luštěninám: hovězí s kapáním, dýňovou, květákovou s nudlemi, pórkovou, mrkvovopórkovou, zelňačku, čočkovou. Bramboračku se sušenými houbami mám právě na balkóně. Rajskou dělám skoro stejně jako omáčku , dobrá je s noky. Už dlouho nebyla, je na řadě. Polévka se dá pár dnů uchovat v chladu (pozor na ty masové) a dle potřeby boys food live ohřát. Může se jíst s chlebem nebo po ní podávat již jen něco malého. Osvědčila se mi večeře sestávající z polévky a obložených chlebů. boys food live Teď v zimě není moc chuť na syrovou boys food live zeleninu, tak ji sníme v polévce. Z lehčích jídel bez masa se na večeři hodí i špenát , a to čerstvý i lepší mražený. Doplnil slaný koláč se syrečky - vynikající lahůdka pro jejich milovníky! Taky s bramborovými noky nebo haluškami se dá snadno zkombinovat. Žampiony jsem naplnila sýrovou nádivkou se šunkou. Kynuté bramborové kobližky se do masopustu hodí. Chutnají skvěle, i když jsou trochu pracnější. Rychlá večeře to není, ale stojí za to. Nezapomeňte na bramborovou boys food live bábovku s masem, až budete vařit brambory, aby na ni zbyly. Kapustové karbanátky jsem významně vylepšila hořčičnou omáčkou : na základ krom orestované cibule stačí i trochu vývaru nebo zbylé šťávy z pečeně. Do ní hodně hořčice, plnotučné nebo kremžské dle chuti, přiměřeně přidat zakysanou smetanu, boys food live přépadně vodu, sůl. Zahušťovat netřeba. Stejná omáčka, nebo ještě třeba křenová či černá jsou výborné i k obyčejným karbanátkům, uzenému boys food live či vařenému masu a jazyku. I na fleky s uzeným nebo obyčejné bramboráčky dojde. K večeři jsou nejlepší boys food live samotné, ale hodí se k nim i salát z kysaného zelí nebo zbytek guláše... boys food live Z bramborových jídel bych přopomněla ještě hutnější kucmoch . Jistě to není vyčerpávající výběr, boys food live spíš aktuálně posbírané tipy. Jídla středomořského stylu včetně zeleninových salátů přijdou na řadu zase až na jaře.
Mám ráda zimu, protože je víc času na polévky, zimní vitamínové saláty a na posezení u rozpáleného krbu. Jak začne mít jarní sluníčko sílu, vytáhne mě to do zahrady a na řadu přijdou boys food live rychlé čerstvé saláty z vlastní boys food live sadby S jídlem mám zábavu po celý dlouhý rok. Od doby, kdy jsem začala za jídlem víc cestovat, pořád je na obzoru něco nového a nepoznaného, co se potom promítá i na mé domácí plotně Zrovna se učím jíst čínskými hůlkami, ale moc slibně to nevypadá. Do Číny si s sebou beru pro všechny případy i kapesní vidličku
Také sázím na polévky, vždycky jí uvařím ohromný hrnec (aktuálně máme brokolicový krém s brambory) a stejně musím za dva dny vařit zase To by mě právě zajímalo, jestli se teď vařívají ještě teplé večeře, co tak slyším ve svém okolí (od matek na mateřské), tak na to nikdo nemá čas a k večeři pak mají "chleba v hlavní roli". tak jsem ráda, že nejsem jediná, kdo si potrpí na teplé jídlo i večer.
3 Madlo, já zas znám hodně lidí, co v poledne teplé jídlo nestihnou, nemají, takže se vaří večer doma. Týká se to spíš právě mladších. Sama mám nejradši taková ta malá jídla, jen nedělám nic smaženého a nesnáším takové ty směsi "vymetená lednička" s rýží apod., ale jinak to střídám. Ono těch možností na studenou večeři, když vynechám uzeniny a majonézu, tolik není. A jak je jistě známo, studená večeře boys food live je dražší, což dnes též není od věci.
Myslím že dneska boys food live vaří doma dost mladých lidí - studuji univerzitu a je nás dost co si vaříme. Já mám od včera uvařený boršč a dnes jsem koupila uzenou makrelu a udělala pomazánku (makrela, máslo, sůl, pepř, hořčice, cibule). Všechno mi to vydrží tak tři dny. A jak dojedu odpoledne domů ta v té zimě je polévka to nejlepší.
5,6 - díky za příspěvek k diskuzi. Ono to od nás, co píšeme nebo čteme foodblogy a pohybujeme se v určité komunitě, není objektivní - ale sleduju i méně blízké kolegy v práci, vzdálenější příbuzné - myslím, že se přece jen vaří víc. Ale jsou i tací, co to plácaj všelijak, stačí koukat u kasy do dalších košíků :)
Polívka z konzervy za čtyřicet korun, tomu zase já říkám haluz: http://www.vyvarovna.com/2014/01/jsem-taky-jenom-clovek-jak-rika-beyonce.html U nás jsou rádi za taková boys food live ta babičkovská jídla - vošouchy=kucmoch, bramborové placky, zelné placky, krupicová kaše. V pracovním dni u nás večeře také většinou tvoří první teplé jídlo za den, až na tu malou školačku. Co jsem ale letos poprvé zavedla do kuchyně, jsou luštěninové pomazánky (teda zatím jen z fazolí). Jedí je bez předsudku všichni.
Fazolovou pomazánku jsme už dlouho nedělala, to je pravda - asi tak dvacet let :) Před a po sametu jsme pár let dost blbli se zdravou stravou, mleli jsme sterilovanou sóju i ty fazole, ještě v dobách, kdy všechny suroviny byly špatně dostupné. Asi mě to poznamenalo. Luštěniny jím, ale nevyhledávám :)
U nás je to s večeřemi podobné - polévky zelné, zeleninové, vývary. Zapékané těs

No comments:

Post a Comment