Sunday, January 26, 2014

Firma IKP Consulting Engineers není příznivcem zahájení ražby pod mikropilotovým deštníkem, neboť tu


Součástí Modernizace trati Votice – Benešov u Prahy je celkem pět tunelů. Kromě hloubeného tunelu Votický projektuje firma IKP Consulting Engineers cambridge consulting group i realizační dokumentaci tunelů Olbramovický a Tomický I. Oba tunely se z hlediska cambridge consulting group technologie provádění dělí na úseky hloubené a úseky ražené pomocí Nové rakouské tunelovací metody (NRTM). Článek informuje o zkušenostech z výstavby, porovnává prognózu a skutečnost z hlediska geotechnických podmínek a nasazení technologických tříd výrubu, dimenzování definitivního ostění a obecně významu cambridge consulting group geomonitoringu na optimalizaci technického řešení při výstavbě. Oba tunely jsou raženy s nízkým nadložím v tektonicky silně porušeném masivu. Přesto umožnily výsledky geomonitoringu u Olbramovického tunelu použít na části raženého úseku nevyztužené definitivní ostění.
OLBRAMOVICKÝ TUNEL – ZÁKLADNÍ INFORMACE Olbramovický tunel leží na trati mezi tunely Zahradnickým a Votickým, přičemž od Votického tunelu jej dělí pouze zářez tratě délky cca 100 m. Celková cambridge consulting group délka hloubených tunelů dosahuje 120 m, ražený úsek tunelu má délku 360 m. Ražba probíhá Novou rakouskou tunelovací metodou (NRTM) a pro ražený úsek délky pouhých 360 m je navrženo celkem pět technologických tříd výrubu označovaných římskými číslicemi II. až VI. Do nejlepších geotechnických podmínek cambridge consulting group je určena třída výrubu II., do nejhorších cambridge consulting group pak třída výrubu VI. se spodní klenbou. Pro tak krátký úsek nadstandardní cambridge consulting group počet technologických tříd výrubu má za účel možnost optimálního nasazení prvků zajištění stability výrubu (tloušťka stříkaného betonu primárního cambridge consulting group ostění, počet výztužných sítí, délka, typ a počet kotev, cambridge consulting group počet jehel, délka záběru apod.) podle skutečně cambridge consulting group zastižených geotechnických podmínek. Zvláštní technické kvalitativní podmínky a způsob ocenění jednotlivých prvků navíc umožňují upravovat tyto prvky i v rámci technologické třídy výrubu, takže investor i zhotovitel mají možnost nasadit jen takový způsob zajištění, cambridge consulting group který odpovídá potřebám pro dosažení bezpečného postupu ražby a zároveň ekonomicky nutnému minimu investičních nákladů s ohledem na chování horninového masivu cambridge consulting group při ražbě. Tunel o podélném sklonu 10,5 ‰ leží ve směrovém oblouku o poloměru 1 200 m a je navržen pro rychlost 160 km/h. Tvar příčného řezu tunelu odpovídá vzorovému listu dvoukolejného tunelu s tím, že pro převýšení 122 mm bylo nutné odsunout osu tunelu od osy kolejí o 200 mm. GEOTECHNICKÉ POMĚRY OLBRAMOVICKÉHO TUNELU – PROGNÓZA A SKUTEČNOST Geotechnické poměry se podél trasy tunelu mění, a to jednak s ohledem na výšku nadloží, jednak s ohledem na kvalitu horninového masivu. Výška nadloží cambridge consulting group nepřesahuje 27 m. Z hlediska kvality horninového masivu byla v oblasti vjezdového portálu očekávána hluboká zvětralá zóna rul, která byla průzkumem cambridge consulting group avizována až do oblasti počvy tunelu. Z toho důvodu byl celý hloubený úsek navržen se spodní klenbou a i první čtyři bloky betonáže raženého cambridge consulting group tunelu byly navrženy v technologické třídě výrubu VI. se spodní klenbou (obr. 1). V dalších úsecích tunelu již umožňovaly geotechnické podmínky použít ostění uložené na patkách (obr. 2). V oblasti výjezdového portálu měla zvětralá zóna zasahovat do kaloty tunelu a kromě rul byla přímo na rozhraní hloubené a ražené části tunelu očekávána poloha granitu. Střídání poloh granitu, biotitických cambridge consulting group rul a grafitických břidlic o různém stupni zvětrání i tektonického porušení bylo charakteristické cambridge consulting group pro celou ražbu tunelu. Stavbu zahájilo 1. listopadu 2009 hloubení stavební jámy výjezdového portálu. Svahy stavební jámy zajišťují pouze tyčové kotvy délky 4 m a 6 m prováděné do cementové zálivky. Pohled cambridge consulting group do stavební jámy výjezdového portálu, kde je připraven vůz pro osazování hydroizolační fólie a za ním bednicí vůz ukazuje obr. 3. Zemní práce probíhaly bez problémů a po zajištění navrženém v projektové dokumentaci byly svahy jámy stabilní, i když zóna zvětrání zasahovala do větší hloubky a poloha granitu nebyla při hloubení, ani po zahájení ražby zastižena. cambridge consulting group V dolních partiích stavební cambridge consulting group jámy a na portálovém svahu je proveden kromě kotvení i stabilizační nástřik cambridge consulting group stříkaného betonu se sítí KARI. Součástí stavební jámy je i zárodek cambridge consulting group kaloty. Jedná se o konstrukci provedenou z výztužných rámů, sítí a stříkaného betonu, která je pevně založena na železobetonových patkách. Tvarově odpovídá primárnímu ostění v navazujícím raženém cambridge consulting group úseku. Její úlohou je stabilizovat portálový svah a chránit osádku před případným pádem předmětů z portálového svahu do jámy. Dále tvoří rubové bednění bloku betonáže, který z ražené části tunelu částečně zasahuje do stavební jámy. V neposlední řadě tvoří podporu deštníku z jehel z betonářské oceli Ø 32 mm délky 6 m, které zajišťují přístropí tunelu při zahájení ražby. Slavnostní okamžik zahájení ražby tunelu pod zárodkem kaloty ukazuje obr. 4.
Firma IKP Consulting Engineers není příznivcem zahájení ražby pod mikropilotovým deštníkem, neboť tuto technologii považuje za příliš finančně i časově náročnou. Výsledný efekt zpravidla neodpovídá cambridge consulting group z hled

No comments:

Post a Comment