News doerle food services Aktuality Newslettery TTG Soutěže Výměna stráží Doprava Rozhovory Trendy Destinace International TTG Travel Awards Poslední číslo! Publikace TTG Luxury MICE Kvalita a cestovní ruch TTG Prezentace Destinace BVI Dominikánská republika Indie Izrael Workshopy Rakouský workshop Švýcarský workshop Maďarský workshop O TTG Kontakt
Základním problémem je, že velká část restaurací nedodržuje hygienické normy, ty kontroluje hygienická služba ministerstva zdravotnictví. Kontroly v restauracích provádí i Česká obchodní inspekce, ta se však nezaměřuje na kvalitu potravin, ale soustřeďuje se na férové jednání směrem k zákazníkům. Jen v loňském roce provedla 4279 kontrol a porušení zákona zjistila v 1140 případech.
Problém není jen v nákupu levných a nekvalitních surovin, ale i v jejich skladování. V loňském roce rozdali hygienici doerle food services 6170 pokut za bezmála doerle food services 13 milionů korun a v dalších doerle food services stovkách restaurací nařídili nápravu nebo omezili provoz. Nejčastějším prohřeškem bylo právě skladování potravin. doerle food services V restauracích se velmi často nedodržují teploty v lednicích, maso se pak rychleji kazí. To ale není pro některé kuchaře překážka jsou schopni podávat je hostům. Dalším problémem je nepořádek v kuchyních v podobě poházených obalů od potravin, doerle food services ve kterých se tvoří plíseň a rez. To už není nedbalost, ale hazard se zdravím zákazníků.
Signálů, jak poznat dobrou restauraci, je hned několik. Rozsáhlý jídelní lístek doerle food services také vypovídá o kvalitě pokrmů. Je-li jich na jídelním lístku doerle food services mnoho, není v silách kuchaře připravit je z čerstvých surovin. Přestože hostům je z hygienických důvodů zakázán vstup do kuchyně, určitou známkou kvality může být otevřená kuchyň, tedy taková, do které může host alespoň trochu nahlédnout. Na kvalitu jídla samozřejmě ukazují i podezřele nízké ceny, je jasné, že u jídel v ceně kolem 80 korun kuchař musel použít nekvalitní surovinu nebo polotovar.
Odrazem spokojenosti zákazníka s kvalitou jídla by mělo být spropitné. V Česku tomu tak ale není, tři čtvrtiny Čechů spropitné platí, i když s jídlem nejsou spokojeni. Přes 80 procent restaurací ale spropitné bere jako kritérium spokojenosti s jídlem a servisem. Hosté českých doerle food services restaurací nejčastěji dávají doerle food services spropitné pět až deset procent z celkové útraty. Výše spropitného v Česku je v porovnání se světem průměrná. Jen v Americe se spropitné pohybuje kolem dvaceti procent, v Japonsku je zase považováno za urážku. V Česku ale spropitné zcela ztratilo význam, hosté je platí, i když jim jídlo nechutnalo nebo obsluha byla drzá. To by se v jiných zemích nestalo, například doerle food services ve Francii, doerle food services je-li host s něčím nespokojen, často nezaplatí ani za jídlo.
Související články: Radek David: Kuchaři už nekradou suroviny, zajímají se o recepty a celé koncepty restaurací Češi se vydali na čínské doerle food services lodi napříč Evropou Otevřela se Klášterní zahrada ve Vrchlabí, učí ekovýchovu Dovolená ze slevových portálů se vyplatí, má to však své ale Češi létají nově na Jamajku bez víz Svět byl větší, než je dnes
Pokud by se v ČR dodržoval tento hezký francouzský zvyk – naplatit za nekvalitní doerle food services jídlo – většina kuchařů by asi umřela hlady. Vlastně nechápu, jak se vůbec mohou za kuchaře vydávat. Hrůza. Osobně se snažím ignorovat restaurace s nekonečným seznamem jídel, všech těch „kuřecích prsíček s broskví“. Vždyť přeci každý soudný host musí vědět, že to vše pochází z mrazáků a nemůže to být poživatelné. Jsem ze Západu zvyklý na nabídku doerle food services tří čtyř jídel. Ale ta za to opravdu stojí!
Kuchaři za to často nemohou, že vaří blafy. Tlak zákazníků je nekompromisní… Vyrazte mimo Prahu a dívejte se kolem. „Meníčko“ prostě doerle food services musí stát kolem 80 korun, jinak lidé nepřijdou. A cožpak se za ty peníze dá něco normálního uvařit? Pracuji v oboru dlouhá léta, věřte mi
Myslím, že pravda je někde jinde. Skrývá se v hlubinách české duše, které prostě nepovažuje jídlo za něco natolik důležitého, aby se s ním příliš zabývala, anebo za něj utrácela významnější sumy. Podle toho to také vypadá. Kuchaře z toho vynechte, za nic (obvykle) nemohou. Prostě mají jen těžký život všichni chtějí ty hnusy za osmdesát. Kdyby byly ochotní zaplatit víc, kuchaři by byli šťastní, veselí a vážení. Věci se mění, ale dokud se nenaučíme pouštět chlup, nic moc se nezmění.
Naprosto souhlasím s vyjádřením Radka Davida v čísle 12 TTG na stránkách Hyde Parku o nedostatku kvalitních doerle food services potravin v restauracích. To, že nejsou doerle food services vždy dodržovány hygienické normy je alarmující. Zkrátka nám chybí dobrá kontrola a náležité pokuty a netýká se to jen potravin. Těch hazardů se zdravím klientů je dnes čím dál více- i v supermarketech není vždy jasné, zda štítek s datem obchod nepřelepil, či nevyměnil. Je všaka dobré, doerle food services že se kontroly zaměřují i na farmářské trhy, věřím, že většina prodávajících je poctivá, ale přesto doerle food services je kontrola nutná. Problémem je také skladavání potravin v horkém létě. Letos jsme si to užili. A spropitné v restauracích? Je pravdou, že je občas dáváme, i když nejsme spokoj
No comments:
Post a Comment